May 03, 2016

OREO CHEESECAKE

Nyt tulee valehtelematta parhaimman juustokakun reseptiä ikinä! Mä oon itse tehnyt tätä kyseistä juustokakkua (lyhyen ajan sisällä) jo muutamat kerrat ja siinä samalla oon saanut monet muutkin herkkusuut lipomaan kieliään. Mä en itse ole kovinkaan keksien suurkuluttaja enkä oikeestaan juustokakkujenkaan, mutta tämä on yksi parhaista kakuista mitä mä oon eläessäni syönyt. Tätä tullaan aivan varmasti tarjoilemaan mun ylppärijuhlissa, jos multa kysytään!

Untitled
Pohja:  
150 g oreo keksejä ja  70 g voita 

Täyte:  
1 prk (200 g) maustettua vaniljarahkaa 
200 g maustamatonta tuorejuustoa  
2 dl kuohukermaa  
1dl sokeria
3 liivatelehteä 
4-6 Oreo keksiä 
Puristettua sitruunan mehua 

Hienonna keksit pieneksi, sulata voi (pehmeäksi, eikä kokonaan juoksevaksi) ja lisää se keksimurskan joukkoon.  Vuoraa vuoan pohja leivinpaperilla ja painele keksimurska-voi-seos tiiviisti vuoan pohjalle. Laita liivatelehdet kylmään veteen pehmenemään ja vaahdota kuohukerma. Pilko keksit. Lisää sokeri, vaniljarahka, tuorejuusto ja pilkotut keksit vatkattuun kuohukermaan. Kiehauta pieni määrä vettä kattilassa, purista liivatelehdistä ylimääräinen vesi, sulata lehdet kiehuvassa vedessä, purista sulatettujen lehtien joukkoon oman maun mukaan sitruuna mehua ja lisää neste huolellisesti täytteen joukkoon sekoittaen. Kaada täyte vuokaan keksipohjan päälle ja anna hyytyä jääkaapissa (mitä kauemmin kakku on jääkaapissa, sen paremmaksi se vain menee!). Lisää ennen tarjoilua kakun päälle koristeeksi pilkottuja Oreo keksejä.

Voisin jopa uskaltaa väittää, että tämä on parhaista parhain juustokakku kaikella helppoudellaan!

SHARE:

No comments

Post a Comment

Blogger Template Created by pipdig